ügyfélmegtartás chatbot segítségével

Ügyfélmegtartás chatbot segítségével?

Ma azt fogjuk átnézni, miként segíthet chatbotod ügyfeleid lojalitásának növelésében. Hiszen akár egy mobil alkalmazás, akár egy jól kezelt közösségi oldal, akár egy megfelelően használt hírlevél rendszer, egy chatbot is nagyban hozzájárulhat vevőid megtartásához.

Gyorséttermi kitekintés

Szégyen vagy nem (de inkább szégyen), én bizony néha betévedek egy gyorsétterembe, hogy ott a lehető legegészségtelenebb menüt rendeljem, és jóízűen elfogyasszam. Nincs is ez olyan ritkán, két-háromhetente körülbelül. Korábban nagyjából egyenlő eloszlás volt a különböző éttermek között, az utóbbi egy évben viszont úgy alakult, hogy ez a gyorsétterem szinte minden esetben a Burger King volt.

Miért pont a Burger King? Kizárólag egy oka van, hogy újra és újra őket választom, és ez nem az ízekről, nem a kiszolgálás minőségéről, és nem is az árakról szól. Nagyjából egy éve töltöttem le a Burger King mobil alkalmazását, és azóta vagyok hűséges ügyfelük.

Nem döntöttem el, hogy oké, mostantól számomra más gyorsétterem nem létezik, szó sincs erről. Gyakran előfordult, hogy pont egy McDonald’s-ot láttam meg az utcán, feltámadt bennem a vágy a bűnös élvezetre, már majdnem be is léptem, mikor eszembe jutott, hogy ott van a telefonomon a Burger King appja, és érdemes lenne megnézni, milyen kuponok vannak. Aztán megnéztem, és mivel általában a Mekivel szemben az utca túloldalán ott állt egy Burger is, inkább átbaktattam oda.

Valószínűleg hasonló kuponok, kedvezmények lettek volna a Mekinél is, de mivel az appjuk (nem tudom, létezik-e egyáltalán) nem volt a telefonomon, így nehézkesebb lett volna informálódnom róluk, élnem a kedvezményeikkel.

Ügyfélmegtartás chatbotokkal

Így növelte a lojalitásomat (és a súlyomat) a Burger King mobil alkalmazása segítségével. És hogy miért beszéltünk erről? Mert semmi olyat nem tudott az alkalmazásuk, amit ne lehetne beépíteni egy chatbotba. Gyakorlatilag megmutatta, hol van hozzám legközelebb éttermük, és lekérhettem az aktuális kuponokat.

A tudatos vállalatok bevállalnak nagyobb költségeket is, hogy appjukat telepítsük, feliratkozzunk a levelező listájukra, kövessük őket a közösségi médiában, hiszen tudják, hogy (bár nem egyforma mértékben és minden esetben) növelhetik az ügyfelek lojalitását.

Nem csak a Burger hajlandó kedvezményeket adni mobil alkalmazása felhasználóinak, az Ali Express-es vásárlások is pár százalékkal olcsóbbak, ha az appjukon keresztül intézed. Tudják, hogy ha már letöltötted, jó eséllyel többet is fogsz vásárolni, és így megéri nekik ez az engedmény.

Amennyiben elhisszük, hogy a chatbotok használhatóak ugyanúgy, mint a mobil alkalmazások, márpedig a Burger King-es példa is mutatja, hogy ugyanaz a felhasználói élmény garantálható egy bot segítségével, mint amit az appjuk biztosít, akkor a chatbotokkal is növelhető a lojalitás.

Példák

Egy vendéglátóhely, étterem, kocsma simán kiküldheti egy galériába rendezve az aktuális kuponokat. Mondjuk 20%-al olcsóbb a tequilla, ha felmutatja vendéged a mobilján a kupont.

Ezt csinálja egyébként az Árkád bevásárlóközpont, akiknek a chatbotja akciókkal akar újra és újra visszacsábítani a plázába.

De simán lehet, hogy egy egyszerű kényelmi funkció is elegendő, hogy újra és újra téged válasszanak. Talán a legalapvetőbb a rendelés vagy az időpontfoglalás. Ha az éttermedbe egyszerűen tudnak asztalt foglalni a bot segítségével, vagy a fodrászatodba/szépségszalonodba/edzőtermedbe időpontot, növekszik az esély, hogy visszatérnek később is. Ugyanígy az ételrendelésnél is. Persze egy kis kedvezmény minden esetben növelni tudja a hatékonyságot.

Nem is csak ugyanarra lehet képes egy chatbot, mint egy alkalmazás vagy egy weboldal, hiszen a hirlevélküldés funkciói is beépíthetők. Például a D.Ö.K. botja is rendszeresen küldi az online marketinggel kapcsolatos tartalmakat a feliratkozóknak, akik így újra és újra visszatérnek a honlapomra. Aztán remélhetőleg előbb-utóbb hallanak valamiről, amit akarnak, ráadásul azonnal. Ha ilyen történik, és még fizetni is hajlandóak érte, akkor máris hozott egy új ügyfelet a chatbotom. Ha még nem beszélgettél vele, ezen a linken indulhat a traccsparti.

Ha pedig még többet szeretnél tudni a chatbotokról, van egy ingyenes tanfolyamunk, ami összefoglalja, mik is azok a chatbotok, és hogy lehetnek hasznosak egy vállalkozás számára. Itt érhető el!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük