Miért éri meg “early adopter”-nek lenni?

Elsők között kipróbálni bármit is, mindig kockázatot jelent. Ha kiderül, hogy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, felesleges erőforrásokat pocsékoltunk el, legyen szó pénzről vagy időről. Ha viszont bejön, akkor előnyben leszünk… Ebben a posztban a pozitív verziót fogom taglalni, de tessék észben tartani, hogy nincs jó gonosz nélkül, se sötétség fény nélkül, stb.

Gary Vaynerchuk (neves online marketing guru, érdemes követni) több előadásában is elmesélte, mi tette őt sikeressé: az, hogy a korai használój volt több jól bevált marketing technikának. A 90-es években már tolta az email marketinget, amikor az emberek még minden levelet megnyitottak, és az utolsó betűig végigolvastak. A Google Adwords első napján befizetett a számára releváns kifejezésekre, és Facebookon is az elsők között kezdett hirdetni.

Ezek mind-mind igazi aranybányának bizonyultak a korai években, ő pedig mindig készen állt, hogy újabb és újabb aranybányákra bukkanjon.

Persze voltak bukták is, egy videójában mesélte, hogy hónapokon keresztül tanulmányozott egy rövid vidókra épülő platformot (még a Vine előtt), majd az app megbukott, és kárba veszett a munkája. Összességében azonban a sikerei bizonyítják, hogy korai felhasználónak lenni megérheti.

Volt egy srác (nem emlékszem a nevére, csak a sztorija ragadt meg), aki elsők között kezdett iOS appokat fejleszteni. Nem volt túl nagy programozó, nem voltak világmegváltó ötletei, de látta benne a lehetőséget. Nem fogod kitalálni, milyen alkalmazással keresett sokezer dollárt. Tényleg nem találod ki… Mondhatom? Ő készítette el az első fingós appot az iPhone-okra.

Csak egy fokkal konszolidáltabb a hazai videóbloggerek esete. Az elsők, akik belevágtak bármilyen ordenáré tartalommal aratni tudtak, és ma már százezrek számára készíthetik a videókat.

Ha Neked mégsem fér bele, hogy elsők között teszteld az új lehetőségeket, csak a biztosra akarsz játszani, akkor javaslom, hogy légy tagja a korai többségnek! Amikor valamiről kiderül, hogy működik, ne hezitálj, csapj bele! Nem fogsz ugyan akkorát nyerni, mint egy early adopter, de a legtöbb versenytársadnál még így is jobb lehetsz.

A következő nagy dolog

Ha azt kérdezed tőlem, mi lehet a következő nagy dolog a marketingben, amibe érdemes belevágni, én a chatbotokat mondom. Nagyjából egy év leforgása alatt a jelentős chates alkalmazások mind megnyitották az utat a botok előtt, és csak Facebookon már százezer robotnál is több van.

Ha nem igazán vagy képben, mik is azok a Facebook chatbotok, hogy lehetnek hasznosak egy vállalkozás számára, akkor ajánlom számodra az ingyenes tanfolyamot, amit összeraktam róluk. Ezt itt érheted el.

A következő utáni nagy dolog

Nincs sok értelme komolyabban a jövőbe tekinteni, hiszen az online marketing a világ egyik leggyorsabban változó területe. Mégis azt kell mondanom, hogy lenyűgöz a kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségcunami.

A Facebook az idei, 2017-es fejlesztői konferenciáján bemutatta az első kiterjesztett valóság platformját. Ez azt jelenti, hogy a Facebook alkalmazásban megnyíló kamerára (amit a Snapchat-től nyúltak) külső fejlesztők is írhatnak appokat/bővítményeket (még nem tudni, hogy fogják hívni ezeket).

Digitálisan nyomot hagyhatunk bárhol a valóságban, például belekarcolhatunk majd üzeneteket az asztalba, amit csak az ismerősünk/ismerőseink/követőink látnak később a saját kamerájuk segítségével.

Nem megyek bele, hogy ez mennyi lehetőséget rejt magában, hiszen még nagyon messze van (online marketing léptékkel), hogy komolyabb appok jelenjenek meg erre a platformra, és a felhasználók elkezdjék birtokba venni. Mindenesetre nagyon ígéretes.